Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 13 oktober 2014, 08:40
Mjölkjätten Arla har kört ett tredagarsevent där cheferna delat ut Drickkvarg och mild kvarg på bland annat Stockholms Centralstation till konsumenterna.
Ämnen i artikeln:
Arla"Arla ställer in dagens möten – för att möta dig!"
Det är Arlas budskap när man i stället för eventpersonal använder sina chefer från huvudkontoret för att dela ut mjölk.
Arla har hyrt en eventyta och samplingsytor av Jernhusen Media.
– Det är första gången en samplingskund gör det hos oss och vi hoppas att fler blir inspirerade att göra detsamma...De såg ut att ha riktigt roligt, säger Ann Hermansson, marknadsansvarig på Jernhusen Media.
Idén kommer från Arlas vd Henri de Sauvage, medan byrån Le Pacte ligger bakom eventet.
Jernhusen Media uppger att man har fått frågor som alltifrån om produkten finns i ekologisk variant till vilka bönder som ligger bakom densamma.
Arla-cheferna delade ut 3 000 påsar med drickkvarg och mild kvarg enbart under det första morgonpasset.
Cheferna ska även göra liknande saker på Norrmalstorg och ytterligare platser i Stockholm under den 8-10 oktober.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Arla