Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Artisterna lånar ut sina sociala medier till talanger

Publicerad: 11 Augusti 2017, 12:16

Fanta Airtime är en digital festival där artiser lånar ut sina sociala kanaler till unga talanger. Bakom kampanjen står Isobar.


Ämnen i artikeln:

IsobarInstagramSociala medier

Sabina Ddumba, Daniel Norlin, Isa Tengblad och FO&O. De populära artisterna har under sommaren tagit emot bidrag från unga förmågor som vill få möjligheten att exponeras i deras sociala medier.

Bidragen har skickats in via en Messenger-bot, och nu har vinnarna valts ut. Med start nästa vecka kommer de att visas upp i olika kanaler.
– Sommaren är en tid full av nöjen, men kanske inte för alla. Fanta är ett kul och underhållande varumärke och med den här festivalen vill vi ge unga möjlighet att på ett roligt sätt synas på deras egna villkor och inspirera till att ta plats och våga vara sig själva. Därför är vi också väldigt stolta över festivalens ambassadörer som vi tycker står för just det, säger Björn Lindblad, varumärkesansvarig för Fanta, i ett pressmeddelande.

Bidragen som har skickats in har bestått av bland annat musik, dans, parkour och trolleri.
– Vi har fått in riktigt många bra bidrag så det har varit sjukt svårt att välja. Fanta Airtime festivalen har visat att det finns otroligt många talanger där ute som delar vårt intresse! Det känns fett att vi kan hjälpa till och visa upp några av dem, säger FO&O.

Dessutom är Fanta sponsor till Stockholm Filmfestivals Sommarbio i Rålambshovsparken, där ambassadörerna kommer att vara på plats och presentera sina utvalda bidrag på bioduken.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.