Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

ATG lanserar världens första crowdsourcade travguide

Publicerad: 26 Maj 2017, 09:20

ATG använder en nytt grepp i kommunikationen för att få fler att spela på hästar. Som första spelbolag i världshistorien väljer nu ATG att skapa en guide till trav - gjord av de egna spelarna.


Ämnen i artikeln:

RodolfoATGFacebook

Två miljoner svenskar spelar på trav varje år, men kunskapen om hur man spelar på trav långt ifrån allmängods. För att få fler nybörjare att känna sig välkomna in i travvärlden valde ATG att vända sig direkt till spelarna. I ett unikt samarbete med Hulkens Travgrupp har ATG skapat Travsnack – en crowdsourcad guide till trav.

– Med Travsnack vill vi göra det enklare att älska trav. Genom att på ett roligt sätt ge tillgång till den kunskap som behövs vill vi minska tröskeln för nybörjare, och ge ett verktyg till alla travälskare som vill få fler intresserade, säger Thomas Bertilsson, pr-ansvarig på ATG's marknadsavdelning i ett pressmeddelande.

Med drygt 11 000 medlemmar är Hulkens Travgupp är Sveriges största travgrupp på Facebook. För ATG var det ett naturligt att vända sig till gruppens expertis för att ta fram innehåll till den nya travguiden. Förutom det utbildande materialet innehåller Travsnack också personliga berättelser från kända travfantaster som ishockeylegendaren Peter Forsberg.

– Ingen har samma kunskap om trav som travälskarna själva, och därför var det självklart att vända sig till Hulkens Travgrupp och kända profiler i travvärlden, förklarar Thomas Bertilsson i en kommentar.

Travsnack lanseras i dag den den 26:e maj i samband med Sveriges och en av världens största travtävlingar – Elitloppet på Solvalla som äger rum på söndag.

– För att ge så många som möjligt tillgång till Travsnack har vi skapat en digital version som alla kan ladda ner. På hemsidan kan man även skräddarsy guidens omslag för att göra en personlig version att skicka till nära och kära, sprida kärleken till trav på sociala medier och beställa hem Travsnack om man ändå vill ha en fysisk guide, kommenterar Thomas Bertilsson.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

RodolfoATGFacebook

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.