Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Audi jagar bilder från avlägsna platser

Publicerad: 18 augusti 2015, 08:21

Audis applikation visar var närmaste geotaggade bild är tagen.

En stor del av alla bilder på Instagram geotaggas för att visa var användaren befinner sig. Nu vill Audi att människor ska ta sig så långt bort som möjligt och utforska nya platser.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAudi

I kampanjen "Catch the unseen" uppmanar bilmärket Instagram-användare att lägga upp bilder med ett så långt avstånd som möjligt till någon annan geotaggad bild. På sajten audiquattro.se har de byggt en tjänst som skannar av områden och visar avstånden till närmast publicerade bilder. Där kan besökare också hitta outforskade platser som inte har dokumenterats i det sociala mediet.

Bakom kampanjen står Åkestam Holst och insikten bakom idén är att lyfta fram Audis fyrhjulsdrift vilken gör det möjligt att nå otillgängliga områden.

De som deltar i utmaningen har också chansen att få ställa ut sina bilder på Fotografiska. En namnkunnig jury kommer att bedöma vilka av bilderna som bäst lyckas dokumentera "det outforskade Sverige".

Arbetsgrupp:

Audi Sverige
Nils Simonsson – Marknadschef
Thomas Sandahl – Reklamchef
Carola Klingvall – Online marketing/CRM

Åkestam Holst
Andreas Ullenius – Creative Director
Rickard Beskow – Copywriter
Eva Wallmark – Art Director
Michal Sitkiewicz – Art Director
Tom Hedström – Projektledare
Johan Eklund – Producent
Jennie Strinnhed & Mirja Hjelm – Produktionsledare
Jerker Winter – Planner
Kalle Peterz – Web Developer
Nisse Axman – Motion Director
Eric Karlsson – Motion Designer
Torbjörn Krantz – Original

Produktionsbolag
Foto & Film – C2 med fotograf Petrus Olsson.
Web – More

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAudi

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.