Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Barncancerfonden lanserar interaktiva utomhustavlor – barn separerar från cancer när en givare swishar

Publicerad: 19 september 2022, 09:01

Barncancermånaden infaller i september, en månad där barn och familjer som har drabbats av cancersjukdomar uppmärksammas. För att stödja forskningen lanserar nu Barncancerfonden och reklambyrån Garbergs utomhustavlor som aktiveras av swishgåvor.


Ämnen i artikeln:

NyheterGarbergsBarncancerfonden

De nya utomhustavlorna visar hur Maja, som drabbades av leukemi på sin 3-årsdag, står mellan orden och väntar. Ibland vänder hon sig mot ordet ”cancer” och försöker knuffa bort det, utan att lyckas. Dörst när en givare swishar pengar så klarar Maja av att dela ordet. De interaktiva utomhustavlorna ska på så sätt påminna om vikten av bidrag från allmänheten.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.



– Barncancerfonden får inga statliga medel och är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag för att kunna finansiera livsviktig forskning och stödverksamhet i kampen mot barncancer, säger Michel Brygiewicz, marknadschef på Barncancerfonden i ett pressmeddelande.

Var och en av de interaktiva tavlorna kommunicerar med Swish via en kommunikationsserver. När en givare swishar, identifieras och aktiveras den specifika tavlan i realtid och Maja kan knuffa bort

ordet.

Arbetsgrupp

Barncancerfonden

Michel Brygiewicz marknadschef

Anne Bergsten Kreativ chef Inhouse och varumärke

Johnny F Kroneld Enhetschef kampanj och event

Heidi Åkerblom Produktionsledare


Garbergs

Mattias Dahlqvist Art Director

Fredrik Sundqvist Copywriter

Lowe Steiner Designer

Rasmus Asp Formgivare

Carola Edlund Original

Mehrnaz Bejne Projektledare

Birgitta Bergström Produktionsledare

DVA Studios:

Micke Ring Utvecklare

Bo Gustafsson Technology Director

Jessica Thorelius Projektledare

Giants&Toys: Inspelning av film

Nisse Virgin DOP

Iris Rylander Regi Garbergs Film


Garbergs film:

DOP Anna Hugosson

Parapix: Postproduktion

Media:

Media byrå Carat


Samarbetspartner
Clear Channel

Swish

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.