Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 25 augusti 2014, 09:59
Schibstedägda Blocket kör igång en nationell kampanj för Bostads-affären med budskapet "ibland är det bra att vara lite före" – tjänsten gör att man kan hitta objekt tre dagar innan dessa läggs ut på Hemnet. Extra fokus läggs på storstadsregionerna.
- Efter en lyckad lansering i våras, som blev väl mottagen av våra användare och mäklare, gasar vi nu ytterligare i målet om att bli Sveriges största bostadssajt. Alla ska känna till att Blocket Bostad publicerar mängder av objekt i tre dagar före Hemnet, säger Anna Backe, marknadschef på Blocket i en kommentar.
Mäklarkedjorna Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Mäklarhuset, SkandiaMäklarna, Mäklarringen och ERA förhandspublicerar alla sina objekt på Blocket Bostad i tre dagar innan de kommer ut på Hemnet.
Objekten visas även i rullande schema i banners på Aftonbladet.se, SvD.se, Klart.se och just Blocket.se.
Blocket Bostad hade 811 000 unika besökare vi den förra kampanjen– den nya versionen introducerades i april.
Den nya kampanjen innebär att Blocket Bostad kompletterar sitt medieval med utomhusreklam i storstäder.
Det övergripande målet är nå cirka 65 procent av den svenska befolkningen under september.
DDB har producerat reklamfilmen och den sänds i TV4 och Sjuan under perioden den 25 augusti till den 14 september.
Kampanjen visas online i Aftonbladets annonsformat Mega.
Karl-Johan Byttner