Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Blockets passning till Hemnet

Publicerad: 12 Maj 2014, 08:51

Schibsted-ägda Blocket har satsat hårt på att marknadsföra sin tjänst Blocket Bostad – dels via filmer i TV4 samt i Aftonbladet och SvD, dels på Facebook och Youtube. Nu drar man igång slutfasen av kampanjen med en gigantisk visningsskylt och en passning till Hemnet.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerBjörn RietzMedievalBlocket

Blocket har ökat från 600 000-800 000 unika besökare per vecka under kampanjens gång.

Blocket  sätter nu upp en jätteskylt i Kungsträdgården där man dels visar upp  sajten, dels kommer med en passning till Hemnet på baksidan – Hemnet kör  just nu en kampanj med budskapet ”jag kan sluta när jag vill”.
– På  baksidan finns en bild vår affärsområdeschef Robin Suwe som säger att du  kan ”börja när du vill”, säger Annette Karlberg, presschef på Blocket.

Skylten sitter uppe i Kungsträdgården under måndag-tidag för att sedan flyttas till Järntorget i Göteborg och sitta uppe under torsdag-lördag.

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.