Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Bonnier News Brand Studio storsatsar

Publicerad: 25 Januari 2018, 08:41

Anna Arvidsson (chef för BN Brand Studio) och de tre nya cheferna.

Foto: Mikeadelica

Bonnier News contentbyrå skapar tre nya avdelningar med varsin chef.


Ämnen i artikeln:

Bonnier News Brand Studio

Bonnier News Brand Studio växer och bygger tre nya avdelningar: Sales, Storytelling och Story Production under 2018. Tomas Käll, som jobbat på byrån sedan starten 2013, tillträder som Head of Sales.
– Att få vara med och bygga framtidens säljare och samtidigt skapa unika prisvinnande koncept som stärker våra publicisters produkter och ger kunderna effekt... det är ett drömjobb, säger han i ett pressmeddelane.

Caroline Swärd får jobbet som Head of Story Production. Hon har tidigare jobbat som nativespecialist för flera av Bonnier News titlar.
– Vårt uppdrag är att leverera analyser i världsklass för att hjälpa kunderna att utveckla sina affärer. Det ser jag verkligen fram emot, säger hon.

Aftonbladets och Mittmedias förre tv-chef Nicklas Hermansson får ansvaret för erbjudandet inom storytelling.
– Storytelling-teamet har redan några av Sveriges bästa kreatörer och designers. Men det är bara början. Nu ska vi rekrytera och bygga framtidens stjärnor. Målsättningen är att vi ska kunna erbjuda marknadens mest eftertraktade jobb, säger han.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Bonnier News Brand Studio

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.