Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Bonniers nya annonsplattform

Publicerad: 19 Februari 2015, 08:54

Nicklas Norrby.

Foto: Pressbild.

Bonnier-koncernen lanserar en gemensam programmatisk annonsplattform. Den samlar hela erbjudandet inom videoannonsering. Ansvarig blir Nicklas Norrby från TV4-Gruppen.


Ämnen i artikeln:

BonnierTV4

Med den nya annonsplattformen kommer annonsörer att kunna köpa och styra kampanjer över hela koncernens videotjänster. Till en början omfattar den TV4 Play, Expressen, DN och DI. Sedan kommer den att rullas ut på fler varumärken.

Ansvarig blir Nicklas Norrby som i dag är försäljningschef för mediebyrågruppen på TV4. Han kommer fortsatt att rapportera till Michael Grimborg, försäljningsdirektör inom TV4-Gruppen.  

– Via denna programmatiska plattform kommer vi kunna möta annonsörernas behov av enkelhet, kampanjstyrning och transparens. Inom en snar framtid är tanken att plattformen också ska kunna erbjuda målgruppsstyrning baserat på förstapartsdata från Bonnier, samt öppnas upp för utvalda externa publicister, säger Nicklas Norrby i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

BonnierTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.