Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Bonniers nya plattform: Woo

Publicerad: 27 April 2015, 12:49

Sanny Ekstrand.

Foto: Pressbild.

Bonniers nya annonsplattform för rörliga annonser får namnet Woo. Samtidigt hämtar TV4 tillbaka Sanny Ekstrand som kommer från United Screens.


Ämnen i artikeln:

BonnierTV4

Resumé har tidigare rapporterat om Bonniers nya annonsplattform för videos där TV4, Expressen, DN och DI ingår. Nu står det klart att den döps till "Woo".

– Woo blir en "programmatic premium"-tjänst som på ett enkelt och transparent erbjuder annonsörerna att köpa, styra och följa upp kampanjer över Bonniers olika videotjänster. Woo lanseras med en tydlig ambition att ständigt utvecklas och förändras i takt med marknaden, säger Nicklas Norrby, ansvarig för Woo, i ett pressmeddelande.

I samma veva går TV4 ut och berättar att de värvar Sanny Ekstrand, som tidigare har jobbat för kanalen. Han kommer närmast från rollen som försäljningschef på Youtube-nätverket United Screens.

– Det händer otroligt mycket på medie- och reklammarknaden just nu, och den förändring och digitala transformation som TV4-Gruppen nu driver är oerhört spännande. Det finns en stor potential att utveckla nya affärer, där Woo är en. Det känns väldigt inspirerande att få vara med och bidra till TV4:s och Bonniers vidare utveckling och erbjudande, säger Sanny Ekstrand.

Breakit har tidigare avslöjat att TV4 är i färd med att bygga upp ett eget Youtube-nätverk med ett stall av profiler från plattformen. De blir därmed en konkurrent till United Screen, som Bonnier också äger 20 procent av.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

BonnierTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.