Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Breakit lanserar nytt varumärke

Publicerad: 1 Februari 2017, 12:03

Breakit har växt från två till nio personer på två år.

Techsajten lanserar det nya varumärket "Breakit How to" med guidande artiklar kring entreprenörskap.


Ämnen i artikeln:

Jon Mauno PetterssonTechCamilla BjörkmanMediebranschenBreakit

Redan i samband med att Resumé intervjuade Breakit-grundaren Stefan Lundell i vintras flaggade han för en kommande satsning på mer instrumentell journalistik kring entreprenörsskap. Ansvarig för satsningen är Camilla Björkman som rekryterades från FAB Media. I dag drar den igång under varumärket "Breakit How To".
– Dels märker vi att det saknas den här typen av guidande material till tillväxtbolag. Dels har vi som jobbar på Breakit själva behövt råd och tips i vår egen startupresa, säger Camilla Björkman som är affärsutvecklingschef.

Breakit How To ligger som en egen sektion på sajten.
– Vi har sedan dag ett pratat om att vi vill bli bättre på att guida och hjälpa våra läsare i den snåriga entreprenörsdjungeln. Den här satsningen kommer bli ett klockrent komplement till våra raka och hårda affärsnyheter och avslöjanden, säger Jon Mauno Pettersson, nyhetschef på Breakit, i en kommentar.

Ett utvalt antal kategorier på Breakit how to kommer att presenteras av en partner. I dagsläget är två klara: Almi, som hjälper företagare med kapital, och digitala bokföringstjänsten Wint.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.