Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 23 oktober 2014, 08:13
Årets idolkortskampanj för Bris
Årets idolkortskampanj för Bris kommer synas på Arlas mjölkpaket.
Bris idolkortskampanj får i år tillskott av Kevin Walker, Sanna Nielsen, Marcus Hellner och Clara Henry. Med kampanjen vill Bris visa för barn och unga att de allra flesta känt sig ensamma, mobbade eller rädda någon gång i livet. I kampanjen berättar de om jobbiga känslor de haft under uppväxten.
Nytt för i år är att kampanjen kommer synas på Arlas mjölkpaket under november, december och januari.
– Vi är mycket glada över samarbetet. Det här är en unik möjlighet för oss att nå ut med ett viktigt budskap till barn och unga i deras egna hemmiljöer, säger Kattis Ahlström, Bris generalsekreterare, i ett pressmeddelande.
Kampanjen vänder sig till sjätteklassare i Sverige och kommer även synas på Facebook, Instagram och Youtube.
Susanna Sköld