Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Budweiser satsar på sötchock

Publicerad: 30 Januari 2014, 09:59

Ett dygn efter att Budweisers Super Bowl-reklam dök upp på YouTube har filmen visats 11,5 miljoner gånger. Inga kändisar, inga action-scener, bara gulliga djur.


Ämnen i artikeln:

BudweiserSuper Bowl

Ölreklam är traditionellt rolig som Heinekens eller aktionfylld som Carlsbergs, men när Budwieser satsade på Super Bowl gick man en helt annan väg: valpar, hästar och vänskap.

Filmen som gjorts av Anomaly, blev omedelbart en raket på YouTube där den i skrivande stund visats 11,5 miljoner gånger sedan den dök upp för mindre än ett dygn sedan.

Och den som inte blir berörd av den här filmen saknar hjärta och förtjänar ingen öl.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

BudweiserSuper Bowl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.