Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Byrån skapar digitalt jubileum för BK Häcken

Publicerad: 2 september 2015, 09:30

BK Häcken firar sitt 75-årsjubileum online – där klubbens historia skildras genom ett serie ögonblick, berättelser och filmer. Konceptet har tagits fram av den strategiska design- och kommunikationsbyrån Brandwork tillsammans med BK Häckens arbetsgrupp.


Ämnen i artikeln:

BK Häcken

Historia är viktigt för att förstå sin samtid. För BK Häcken handlar jubileet också om att stärka sitt varumärke genom att lyfta fram de typiska Häcken-händelser som gjort klubben till den unika idrottsförening man är idag. Genom att koppla ihop en webbsajt med olika sociala medier kan supportrar interagera med föreningen och gemensamt bygga historien vidare.

– Vi ville uppmärksamma och berätta om våra 75 år och, genom att lyfta fram det unika i vår historia, förtydliga vårt varumärket. Istället för en traditionell jubileumsbok valde vi en digital plattform som tilltalar en bred målgrupp, andas modernitet och bjuder in till interaktion. Vi har helt enkelt skapat ett nytt "Häcken-moment" att lägga till vår spännande historia. Vi är oerhört stolta över både vår historia och vår nya jubileumssajt, säger klubbens marknadschef Marcus Jodin i ett pressmeddelande.

– Vi utgick från #våregenväg, som väl sammanfattar utmanarattityden hos föreningen Det finns ingen annan förening som liknar BK Häcken, men de flesta känner inte till den spännande historien. Och den är väl värd att berätta, säger Dan Persson, strateg hos Brandwork i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BK Häcken

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.