Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Byråns nya giv: Dejting för GP-läsare

Publicerad: 28 november 2016, 13:52

Kärlek kan mycket väl på GP:s startsida...

Foto: Colourbox

The Fan Club matchar ihop personer som läst samma artiklar. Just nu testas tjänsten på GP.se.


Ämnen i artikeln:

GPThe Fan ClubDejting

Det är Malmöbyrån The Fan Club som tror på sin dejtingidé och har lagt tjänsten i det nya dotterbolaget Heybot. Och just nu testas tjänsten i samarbete med Göteborgs-Posten.

I reklamfilmen för tjänsten säger det fiktiva paret: "Det var Obama och Putin som förde oss samman". M The Fan Club har jobbat med projektet i cirka ett år.

– I torsdags gick vi ut och sökte testpiloter för betaversionen. Jag väntar just nu på statistik över hur många som har registrerat sig och om vi har fått till några matchningar, säger Ulla-Karin Barrett, varumärkesstrateg på The Fan Club och vd i nystartade dotterbolaget Heybot till nyhetsbyrån Rapidus.

Är du inloggad på tjänsten kan du se vilka artiklar andra inloggade har läst och i vilken grad man har läst samma artiklar som någon annan. Algoritmen har byggts av The Fan Clubs utvecklare Babak Vahidi. Han blir teknikchef för Heybot, som är helägt av The Fan Club.

GP kommer inte ha exklusiv rätt till den färdiga tjänsten utan fungerar som samarbetspartner under utvecklingsarbetet. The Fan Clubs ambition är att sälja tjänsten också till andra medieföretag och Ulla-Karin Barrett uppger att flera sådana har visat intresse.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

GPThe Fan ClubDejting

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.