Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Byter selfien – mot mamsien

Publicerad: 19 Maj 2014, 08:15

Ronny Olovsson har också tagit en mamsie (längst ner i mitten).

Inför Mors dag på söndag får selfien konkurrens – av mamsien. – Vi vill att alla hyllar mamma med en mamsie, istället för en selfie. Fenomenet finns utomlands, men vi vill nu importera det lagom till Mors dag, säger Ronny Olovsson, pr-strateg på reklambyrån Vinter.


Ämnen i artikeln:

Mors dagReklambyråerMedievalRonny OlovssonVinter

På uppdrag av fastighetsägaren Citycon, som utvecklar och driver köpcentra runt om i landet, drar Vinter igång en hyllning till landets mödrar. 

Morsdagskampanjen bärs upp av att ta en #mamsie med sig och sin mamma.

– Internt på Vinter har vi redan gått igång med #mamsie. Helt enkelt för att vi älskar mamsen. Och vi tror att det finns många mammor där ute värda att hylla, så jag föreslår att du som läser detta bums tar en mamsie du också, säger Ronny Olovsson i en kommentar.

Ann Werner, marknadschef Citycon:

– Vi ser att många tar selfiesar som taggas våra köpcentrum, men nu vill vi så skicka en varm hälsning till alla mammor där ute genom att uppmana våra besökare att lägga ut en mamsie.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.