Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag24.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Citypaketets nya giv: Branded content

Publicerad: 25 April 2016, 09:25

Staffan Lönner är vd på Citypaketet.

Foto: Yasmine Winberg.

Nu vill Citypaketet gör mer än sälja annonsutrymme. Därför lanserar de ett branded content-erbjudande.


Ämnen i artikeln:

Staffan LönnerCitypaketetContent MarketingContentOTW

"Intresset för nativeannonsering och branded content ökar stort hos både mediehusen och medieköparna" slår Citypaketet fast i ett utskick. Därför ger de sig nu in på den nischen i samarbete med Wasp och OTW.

Deras nya branded content-lösning är en fullservicetjänst som erbjuder annonsörer hjälp med att skapa tekniska och innehållsmässiga förutsättningar för formatet, oavsett kanal och storlek.

– Vi är långt ifrån först med att satsa på branded content, utan har medvetet suttit i båten för att iaktta utvecklingen. Men strategin att skynda långsamt funkar ju bara när man vet att man har de starkaste kanalerna. Få medier kan förverkliga potentialen med branded content på samma sätt som storstädernas morgonpress, säger Staffan Lönner, vd för Citypaketet.

Köparna kommer att kunna synas med sina annonser i DN, GP och Sydsvenskan.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.