Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Clear Channel bryter med Jernhusen

Publicerad: 17 augusti 2015, 12:07

Utomhusbolaget Clear Channel vill renodla sin portfölj till mer digitala och mer köpnära ytor. Som ett led i strategin bryts avtalet med Jernhusen Media som omfattar 20-talet tågstationer runt om i landet.


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelJernhusen MediaJernhusen

Avtalet mellan Jernhusen och Clear Channel om reklamytor på cirka 20 av landets järnvägsstationer löper ut vid årsskiftet. Därefter kommer det inte att förlängas. Clear Channel har också bestämt sig för att avveckla telefonkiosk-formatet och där det är möjligt byta ut mot adshels.

– Efter strategiska överväganden så har vi valt att plocka bort en del udda format och se över placeringarna av våra ytor. Som ett led i produktstrategin lämnar vi järnvägsstationerna och konverterar telefonkioskerna till adshelvitriner för att lägga allt krut på klassiska format samt mer attraktiva köpnära placeringar, säger Claes Kugelberg, etableringsdirektör på Clear Channel Sverige, i en kommentar.

Inom kort kommer bolaget att avisera ytterligare nysatsningar på digitala utomhus-ytor.
– En viktig anledning till detta är att vi satsar stort och fokuserar på en rikstäckande digital serie, eftersom vi ser en ökande efterfrågan på digitalt från våra kunder.

Uppdatering: Jernhusen Media menar att det är de som sagt upp avtalet med Clear Channel och inte tvärt om, skriver Dagens Media.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News