Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Clear Channel sponsrar Vasaloppet

Publicerad: 2 januari 2017, 10:24

Utomhusbolaget Clear Channel går in som mediepartner till Vasaloppet.


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelVasaloppetSponsring

Clear Channel har under ett antal år sponsrat längdskidåkarna Anna Haag och Emil Jönsson, och tillsammans med dem och våra kunder har vi under ett antal år tränat längdskidor och åkt Vasaloppet tillsammans. Nu blir de mediepartner till loppet.
– Vi är väldigt glada för det nya samarbetet med Clear Channel som bland annat kommer att innebära att vi på ett effektivt sätt kan nå ut med våra budskap, kommenterar Lena Hermansson, sponsorchef vid Vasaloppet.

Starten på samarbetet var den blixtkampanj som visades på Clear Channels digitala skärmar i samband med det väldiga snöfallet i Stockholm i november i år. Vasaloppets kommunikation uppmanade då målgruppen att ta skidorna till jobbet imorgon och börja träna inför vinterveckans lopp.
– Vi är ett väldigt sportintresserat företag och Vasaloppet har under flera år varit en höjdpunkt på året både för våra kunder och för våra medarbetare. Det här samarbetet är därför ett naturligt nästa steg för oss och vi ser fram emot att göra fler bra kampanjer ihop, säger Sofie Brange press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.