Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 25 September 2014, 13:08
Dagligvarubranschen och detaljhandeln har fått en ny marknadsföringskanal som når rätt in i svenska folkets hem – Testagram. Coca-Cola och Clas Ohlson är några av dem bolag som kör tjänsten.
Testagrams prenumeranter består av kvinnor i målgruppen 25-40 år.
Boxen innehåller utvalda produktnyheter som skickas via posten.
Coca-Cola marknadsför exempelvis sin nya Life-produkt i den senaste boxen.
- Testagram når rakt in i konsumenternas hem, till en köpstark och attraktiv målgrupp. Dessutom är det ett nytt och roligt sätt att kommunicera med sina konsumenter, säger Clara Bergström, Shopper Marketing Manager på Coca-Cola Enterprises i en kommentar.
Grundaren av Testagramboxen, Mari-Linn Stenlund, har en bakgrund inom pr-branschen och har bland annat varit seniorkonsult för livsstils- och modekunder på Patriksson Communication.
- Alla varumärken måste bli mer personliga i sin marknadsföring, säger hon i en kommentar.
Maria-Linn Stenlund menar att explosionen av marknadsföring via sociala medier har revolutionerat kundernas köp- och beslutsmönster.
- Att vi idag pratar om Business-to-Individual är ett direkt resultat av det. Detta behöver varje marknadsförare ta hänsyn till...allt mer lyssnar på och tar beslut utifrån rekommendationer av människor i sina nätverk, säger Mari-Linn Stenlund.
Karl-Johan Byttner