Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Coca-Cola kör ny mediekanal

Publicerad: 25 September 2014, 13:08

Dagligvarubranschen och detaljhandeln har fått en ny marknadsföringskanal som når rätt in i svenska folkets hem – Testagram. Coca-Cola och Clas Ohlson är några av dem bolag som kör tjänsten.


Ämnen i artikeln:

Clas OhlsonCoca-Cola

Testagrams prenumeranter består av kvinnor i målgruppen 25-40 år.

Boxen innehåller utvalda produktnyheter som skickas via posten.

Coca-Cola marknadsför exempelvis sin nya Life-produkt i den senaste boxen.
- Testagram når rakt in i konsumenternas hem, till en köpstark och attraktiv målgrupp. Dessutom är det ett nytt och roligt sätt att kommunicera med sina konsumenter, säger Clara Bergström, Shopper Marketing Manager på Coca-Cola Enterprises i en kommentar.

Grundaren av Testagramboxen, Mari-Linn Stenlund, har en bakgrund inom pr-branschen och har bland annat varit seniorkonsult för livsstils- och modekunder på Patriksson Communication.

- Alla varumärken måste bli mer personliga i sin marknadsföring, säger hon i en kommentar.

Maria-Linn Stenlund menar att explosionen av marknadsföring via sociala medier har revolutionerat kundernas köp- och beslutsmönster.

- Att vi idag pratar om Business-to-Individual är ett direkt resultat av det. Detta behöver varje marknadsförare ta hänsyn till...allt mer lyssnar på och tar beslut utifrån rekommendationer av människor i sina nätverk, säger Mari-Linn Stenlund.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Clas OhlsonCoca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.