Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Comviq-Karim reser världen runt

Publicerad: 17 april 2015, 11:10

Bild ur filmen.

Comviq sänker priserna för utlandssamtal. Det marknadsför operatören med en kampanj där frontfiguren Karim reser jorden runt.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Det blir billigare med utågende samtal och sms till utlandet med Comviq framöver. Det kommunicerar det genom en kampanj där deras reklamfigur Karim åker jorden runt.

Musiken i den nya reklamfilmen, som Forsman & Bodenfors, är specialskriven. Formatet kommer också att variera i de olika mediekanalerna som den visas.

–         Det nya medielandskapet ställer högre krav på hur vi producerar vårt rörliga material. Olika kanaler kräver olika längd, form och uppbyggnad för att nå fram till målgruppen. Det är en utmaning, men den här gången landade vi i en låt som gick att klippa i olika längder och med olika budskap beroende på kanal. Det är en fantastisk film vi har gjort som vi är mycket stolta över, säger Mimmi Sköldberg, Brand Manager Comviq, i en kommentar.

Budskapet i kampanjen är "Prata med varann" och förutom filmen kommer den att synas utomhus, i print, online, i sociala medier och genom pr.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.