Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Contentbyrån satsar rörligt

Publicerad: 7 Maj 2015, 12:14

Make Your Mark bygger ska göra med rörligt innehåll.

Foto: Colourbox.

Make Your Mark har fått mersmak för rörlig bild. Nu är de på jakt efter fler kompetenser på området – och flaggar för framtida uppköp.


Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

Kommunikation genom rörlig bild växer stadigt genom uppsjön av digitala plattformar. På contentbyrån Make Your Mark har de märkt vart vindarna blåser, och har det senaste halvåret producerat ett stort antal filmer för sina uppdragsgivare. Nu vill de biffa upp sin satsning rejält.

– Som i ett led av den ökade efterfrågan letar Make Your Mark nu efter mer personella resurser eller möjliga förvärv för att fortsätta stärka vårt erbjudande inom film säger Anders Ingårda, vd på Make Your Marks, i en kommentar.

Byrån, som från början producerande kundtidningar, betraktar sig nu som en leverantör av helhetslösningar inom kommunikation.

– Många aktörer har upptäckt styrkan med storytellning i rörligt format. Genom video kan man på ett underhållande och fördjupande men framför allt snabbt sätt få fram ett budskap. Dessutom passar formatet för många olika målgrupper säger Sonja Björk Ebert, production manager på Make Your Mark.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.