Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Coop använder internet för ekolöfte

Publicerad: 12 Maj 2014, 09:51

En samling av riksdagspartiernas mål och ambitioner kring ekologisk konsumtion och produktion i Sverige. Med det hoppas Coop förändra, samtidigt som de vill öka sin egen försäljning av ekologiska varor.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMedievalCoopForsman & Bodenfors

Det är Forsman & Bodenfors som tillsammans med Coop står bakom den nya sajten. Men för att öka tillgången på ekologiska livsmedel behövs en politisk vilja, enligt Coop.  

– Därför har vi skapat sajten Ekolöftet. Där samlar vi partiernas vallöften om ekologisk mat så att våra kunder, och andra, får en klar bild av riksdagspolitikernas ambitioner och mål inför valet i höst, säger Louise König, hållbarhetschef på Coop, i ett pressmeddelande.  

Enligt Coop uppger 37 procent av kooperativets 3,4 miljoner medlemmar att de vill veta vad riksdagspartierna gör för att öka tillgången på ekologisk mat. De menar också att 40 procent vill ha information om partiernas position i frågan inför höstens riksdagsval.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.