Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Daniel Hallberg och Parisa Amiri reder ut miljöflosklerna i webb-tv-serie för Telge Energi

Publicerad: 22 September 2020, 07:47

I en ny programserie vill Telge Energi sätta ner foten i den förvirrande djungel av miljöbegrepp som många bolag använder sig av. Bakom konceptet står Story Relations. Programledaren Parisa Amiri och komikern Daniel Hallberg leder serien.


Ämnen i artikeln:

Telge EnergiDaniel HallbergParisa AmiriStory Relations

I samband med sin kampanj om hållbar el genomförde Telge Energi under våren en undersökning som vars resultat illustrerar den förvirring som råder bland konsumenter kring elbolags miljöbegrepp. Den stora volymen av begrepp som cirkulerar – från grön el till klimatsmart el – gör det svårt för konsumenten att orientera sig och värdera hur deras val gör skillnad för miljön.  

I den nya programserien ”Är det hållbart?” vill Telge Energi och Story Relations på ett underhållande, informativt sätt rusta konsumenter så att medvetna val av el blir lättare.

Serien leds av Parisa Amiri och Daniel Hallberg. Under seriens tre avsnitt får tittaren ta del av Parisa och Daniels reflektioner och research samt följa med på möten med olika experter som berättar om skillnaden mellan olika begrepp, om miljömärkning av el samt hur man blir mer hållbar som elkonsument.

– Med den här serien hoppas vi, på ett underhållande sätt, hjälpa konsumenter genom att reda ut de olika miljöbegrepp som vår bransch använder sig av. Vi vill vara ett elbolag som associeras med transparens och tydlighet och när Story Relations föreslog den här programserien kändes det helt rätt. Allra mest hoppas vi få fler att förstå hur viktigt det är att göra ett medvetet val av el – det har större betydelse för miljö och klimat än många tror, säger Jonas Månsson, marknads- och kommunikationschef på Telge Energi.

Story Relations är Telge Energis PR-byrå sedan 2019 och står bakom konceptet för programserien som produceras i samarbete med produktionsbolaget Artistry. Programserien är en del av en större kampanj som sätter fokus på en mer hållbar elkonsumtion och även innefattar samarbete med reklambyrån Ruth.

Programserien ”Är det hållbart?” går upp i digitala kanaler denna vecka. 

 

Arbetsgrupp

Story Relations

Linda Gustad - Kundansvarig projektledare

Sylvia Ziemski - Strateg och copywriter

Sofie Gustafsson - Senior kommunikationsrådgivare

Telge Energi

Jonas Månsson - Marknads‑ och Kommunikationschef

Johline Lindholm - Press‑ och PR‑ansvarig

Caroline Björkgren – Projektledare

Lina Gutung – Art Director

Mikael Ågren – Content Manager

Caroline Björkgren, Projektledare och mediaspecialist

Produktionsbolag

Artistry Film

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.