Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Danny Saucedo frontar 3 – kan inte komma över Så mycket bättre

Publicerad: 16 oktober 2017, 06:56

I höstens stora kampanj släpper operatören 3 en serie reklamfilmer i sju delar med Danny Saucedo som har tappat gajsten efter förra årets säsong av "Så mycket bättre".


Ämnen i artikeln:

Danny SaucedoSå mycket bättreTre

I filmerna får tittarna följa Danny Saucedo som hanterar en tillvaro där han utifrån betraktar hur årets nya artister att inta Så Mycket Bättre-huset på Gotland. Danny gör det med en gnutta förnekelse, lite mani och något tveksamt beslut. Idag startar kampanjen.

– Vi ville skapa en kampanj som sticker ut, driver liking och förhoppningsvis underhåller reklamtrötta svenskar. Danny har visat upp en härlig självdistans och humor under processen, som vi tror kommer att tilltala vår målgrupp, säger 3s marknadschef Victoria Appelqvist.

– Samarbetet, idén och upplägget med 3 i samband med Så Mycket Bättre kändes givet. Jag har haft 3 sedan 2007 och när kampanjen presenterades för mig kände jag att det kan vara en kul grej att få driva lite med mig själv och programmet, säger Danny Saucedo i en kommentar.

Konceptet är framtaget av 3:s inhousebyrå och kommer att vara dragloket i operatörens sponsorskap av årets säsong av Så Mycket Bättre i TV4.

– Det känns som att vi har hittat en spännande balans i vårt uttryck – hur vi kombinerar Dannys följetång med de kommersiella budskapen som fri surf på musikstreaming och hur vi lyfter attraktiva erbjudanden varje vecka under kampanjperioden, säger Kristian Lundman, byråchef för 3s inhousebyrå i en kommentar.

Kampanjen startar i dag inför säsongens premiäravsnitt av Så mycket bättre på lördagen den 21 oktober och kommer att pågå i sju veckor i TV, digitalt, print och socialt. Dannys Saucedos kamp kan följas i sin helhet på tre.se och vid sidan av kampanjen kommer den självutnämnde experten Danny även ge årets deltagare sina egna Så Mycket Bättre-tips varje vecka via 3s Facebook- och Instagram-sidor.

Arbetsgrupp
Byråchef/CD: Kristian Lundman
Projektledare: Linnea Mistander
Produktionsledare: Madalina Hagelin
AD: Mathias Anderson
Copywriter: Eric Fallander
Grafisk formgivare: Ehsan Aslani, Charlotte Pope, Corinne Eldh
Motion graphic designer: Niklas Wahlberg
Taktisk planner: Anton Waern

Byråproducent: Lina Stenberg (Stenberg Collskog Production)
Produktionsbolag: Camp David

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.