Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Därför dumpar Adidas all tv-annonsering

Publicerad: 16 mars 2017, 13:42

Foto: Wikimedia Commons

Adidas kommer framöver fokusera på annonsering i digitala kanaler och hålla sig borta från tv-reklam. "Digitalt engagemang är allt för oss", säger vd:n Kasper Rorsted till CNBC.


Ämnen i artikeln:

ReklammarknadenAdidasReklam

Anledningen till att man rör sig bort från TV-marknaden är att det inte är den kanal där unga konsumenter, deras huvudsakliga målgrupp, befinner sig. TV-reklam ger heller inte det engagemang som företaget vill generera.

– Det är klart och tydligt att de unga konsumenterna interagerar med oss huvudsakligen via mobilen. Det digitala engagemanget betyder allt för oss, därför kommer vi inte att producera traditionella TV-annonser i framtiden, säger Adidas vd Kasper Rorsted till CNBC.

Rorsted tog över som vd för Adidas förra året och har fokuserat på att driva upp den digitala försäljningen. Målet är att öka de digitala köpintäkterna från dagens en miljard euro till 4 miljarder euro 2020.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklammarknadenAdidasReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.