Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

De dammar av E-Type för att sälja kyckling

Publicerad: 13 April 2015, 13:33

Bild ur filmen.

Kronfågel använder sig av E-Type-klassikern "This is the way" för att få fler att välja kyckling. Bakom konceptet står reklambyrån Doe Blomberg Gottberg.


Ämnen i artikeln:

KronfågelDoe Blomberg Gottberg

Denna vecka drar Kronfågels stora kampanj igång. Den kommer att synas i bland annat tv, utomhus och digitala medier. Pay-offen är "Ta fågelvägen" och syftar till att få fler att välja kyckling. Budskapet är att vitt kött är hälsosammare.

– Att ta fågelvägen är ett högst relevant vägval för dagens medvetna konsumenter. Vi bryr oss allt mer om vad som landar på tallriken. Maten förväntas inte längre bara vara god, den ska också säga något om våra val och vår identitet. Målet är att människor genom kampanjen ska förstå att de faktiskt gör skillnad när de hänger på och väljer det vita kycklingköttet, kommenterar Mark Robinson, projektledare på Doe Blomberg Gottberg.

I filmen hörs en ny house-version av E-types gamla 90-tals hit "This is the way". Se den här nedan.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.