Medieval
De dammar av E-Type för att sälja kyckling
Publicerad: 13 april 2015, 13:33
Bild ur filmen.
Kronfågel använder sig av E-Type-klassikern "This is the way" för att få fler att välja kyckling. Bakom konceptet står reklambyrån Doe Blomberg Gottberg.
FT
Fredrik Thambert
Denna vecka drar Kronfågels stora kampanj igång. Den kommer att synas i bland annat tv, utomhus och digitala medier. Pay-offen är "Ta fågelvägen" och syftar till att få fler att välja kyckling. Budskapet är att vitt kött är hälsosammare.
– Att ta fågelvägen är ett högst relevant vägval för dagens medvetna konsumenter. Vi bryr oss allt mer om vad som landar på tallriken. Maten förväntas inte längre bara vara god, den ska också säga något om våra val och vår identitet. Målet är att människor genom kampanjen ska förstå att de faktiskt gör skillnad när de hänger på och väljer det vita kycklingköttet, kommenterar Mark Robinson, projektledare på Doe Blomberg Gottberg.
I filmen hörs en ny house-version av E-types gamla 90-tals hit "This is the way". Se den här nedan.