Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

De gör all media till säljkanaler

Publicerad: 27 November 2014, 09:35

Nu kan du handla direkt via QR-koden.

Foto: Colourbox.

Butiker och e-handel är de två vanligaste säljkanalerna. Mobilbetalningsföretaget Seqr lanserar nu ett tredje alternativ: att handla direkt genom annonsen.


Ämnen i artikeln:

SEQR

Det nya erbjudandet bygger på QR-kodsteknik som Seqr har vidareutvecklat. Konsumenten kan scanna av dem på printannonser, digitala banner eller reklamfilmer och sedan genomföra köpet direkt genom att slå in en pin-kod. Varan levereras sedan direkt till dörren.

– Idag består hela handeln av två säljkanaler – fysiskt i butik och online. Det vi nu gör är att göra om all media till en tredje kanal. Detta förändrar hur handeln fungerar och gör allt till ett möjligt försäljningsställe. Seqr Shop Spot gör det alltså möjligt att möta konsumenten var helst den än befinner sig, säger Peter Fredell, vd för Seamless som tillhandahåller Seqr, i ett pressmeddelande.  

Med erbjudandet blir Seqr inte längre bara ett betalningsmedel utan också ett verktyg för hela köpet.  

– Ytterligare effekter för Seamless är att vi kan utöka utrullningstakten geografiskt då vi inte behöver vänta på att stora handelskedjor skall integrera SEQR fysiskt i ett land. Vi bedömer att Seqr Shop Spot kommer att ge en skarp ökning av intäkter för Seqr redan under 2015, kommenterar Peter Fredell.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

SEQR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.