Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

De lanserar bubbel som skänker pengar till HBTQ-rörelsen

Publicerad: 9 Februari 2017, 13:20

Cavan "True Colours" är resultatet av ett samarbete mellan Altia och Svensson Kommunikation. Delar av överskottet går till HBTQ-organisationer runt om i världen.


Ämnen i artikeln:

HBTQ

"True Colours" görs i samarbete med Regnbågsfonden. Det mousserande vinet lanserades i måndags på QX-galan och finns nu i beställningssortimentet på systembolaget. Byrån som ligger bakom är Svensson.
– Vi har ett mycket dynamiskt arbetssätt tillsammans med Altia. Ibland positionerar vi befintliga produkter på marknaden, men vi älskar de gånger vi blir inbjuda att få arbeta med konceptet tillsammans från start. True Colours är ett gott exempel på ett sådant samarbete, kommenterar Yvonne Pils, projektledare på byrån.

Första tre dagarna har det gjorts över 2000 beställningar av flaskan hos Systembolaget. Fem kronor av varje såld flaska går direkt till Regnbågsfonden och deras arbete med att stötta deras internationella arbete med HBTQ-organisationer.
– Att låta kommunikationsbyrån vara med med från idé till lansering av en produkt känns som ett modernt och effektivt sätt att arbeta på. Jag tror att fler uppdragsgivare kommer att våga göra så i den närmaste framtiden. Det har varit väldigt roligt att se när en idé skapar ett så stort engagemang bland alla som kommer i närheten av den, säger Yvonne Pils.

Arbetsgrupp:
Altia
Catarina Elvroth, produktansvarig
Carin Widoff, brand manager
Caroline Grundström, brand manager
Svensson
Daniel Granqvist, kreatör
Tomas Carrfors, kreatör
Yvonne Pils, projektledare
Ewa Staël von Holstein, produktionsledare
Hannah Almerud, content manager
Perry Gustavsson, designer
Bjarki Helgasson, digital director
Carola Walter, original
Foto: Danger Österlin

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

HBTQ

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.