Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

De lanserar "Content day"

Publicerad: 4 Mars 2013, 16:37

Håkan Lövström och Elisabeth Thörnsten på Swedish Content Agencies.

Foto: Fredrik Thambert.

Redaktionell erfarenhet ger trovärdig kommunikation. I höst ska begreppet content marketing tydliggöras under Content Day, en dag arrangerad av branschorganisationen Swedish Content Agencies.


Ämnen i artikeln:

Swedish Content AgenciesHåkan Lövström

Redaktionellt material kan vara svaret när dagens konsumenter
efterfrågar relevant och engagerande innehåll.
– Vi vill få en möjlighet att berätta vad begreppet "content marketing" egentligen handlar om, säger Håkan Lövström, styrelseordförande Swedish Content Agencies.

Content marketing är en stor trend internationellt som är på väg till Sverige, där många jobbar inhouse idag. Håkan Lövström tycker att svenska inhouse-avdelningar borde bli bättre på att ta in byråer, som är proffs på området, som han menar är framtiden.
– Coca- Cola har som mål att all deras reklam ska vara content marketing år 2020, berättar han för Resumé.

Linda Myrin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.