Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

De öppnar lysande värmestuga i fjällen

Publicerad: 3 Februari 2015, 09:52

Philips stuga i Åre.

I fjol fick Philips TV global uppmärksamhet för filmen "Afterglow". Nu följer de upp kampanjen med en lysande värmestuga och ett eget parkkoncept i Åre.


Ämnen i artikeln:

AfterglowAhlstrand & WållgrenPhilips TV

Temaparken Åre Ambilight Snow Park bygger på ett sponsorkontrakt mellan Philips TV och Skistar, som äger anläggningen. Det hela är en förlängning av filmen "Afterglow" som marknadsför bolagets nya tv med bakgrundsbelysning.

Kommunikationsbyrån Brand Echo ligger bakom den nya satsningen, medan det är Ahlstrand & Wållgren som har tagit fram det första konceptet.

– Det är ett drömcase för oss om arbetar strategiskt med varumärkesallianser. Utgångspunkten var parternas (Philips TV och Skistar) ömsesidiga behov av att attrahera och aktivera en ung medveten målgrupp, 18-25 år. Med parkkonceptet kan vi ta fram kampanjer och aktiviteter där en bredare målgrupp är med och både skapar och delar innehåll utifrån passionen för utförsåkning, säger Linda Häggkvist, vd, BrandEcho i ett pressmeddelande.  

För att koppla ihop filmen med den nya temaparken har Ahlstran & Wållgren tagit fram spelet "Philips Ambilight Experience Park" där åkarna kan tävla nedför nattliga pister på tid.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.