Medieval
De ska hjälpa kunderna köpa digitalt
Publicerad: 14 september 2015, 12:24
Den nya byrån Burstit.
Marcus Lind och Fredrik Andersson från Klikki startar den nya byrån Burstit ihop. Deras fokus ligger på köpt
FT
Fredrik Thambert
Burstit ska hjälpa sina kunder att synas på plattformar som Google, Youtube och Facebook samt genom traditionell displayannonsering.
– Målsättningen för våra kunder är oftast att de ska få fler besökare till sin webbplats och att besöken ska leda till någon form av konvertering eller köp. Med de olika verktyg och kanaler som vi jobbar med kan vi skräddarsy strategier och justera bud i realtid utifrån kundens individuella situation och önskemål, säger Marcus Lind, grundare av Burstit i ett pressmeddelande.
Den nya byrån ingår i Shift Agency Network som också rymmer SEO-byrån Firstly och den digitala byrån In The Cold.
– Vi inom Shift Agency Network har ett sant partnerskap där vi sitter tillsammans på våra kontor i Stockholm och Piteå och jobbar gemensamt med flertalet kunder, för att optimera deras digitala marknadsföring, i både köpta, egna och förtjänade kanaler, kommenterar Bernt Johansson, vd på Firstly.
Marcus Lind och Fredrik Andersson jobbade tidigare som seniorkonsulter på SEO-byrån Klikki.