Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

De vinner SF Medias reklamtävling

Publicerad: 7 Juni 2016, 11:39

Här är gänget som vinner SF Medias tävling.

Foto: Pressbild

För andra året i rad arrangerar SF Media sin tävling om att skapa den bästa biovinjetten. Årets vinnare är Friskis & Svettis Riks tillsammans med Bloomy Advertising.


Ämnen i artikeln:

Friskis & SvettisSF Media

SF Medias utmaning till byråerna går ut på att skapa den bästa nedräkningsvinjetten tillsammans med ett varumärke. Förra året var det Honesty som vann tillsammans med Röda Korsets Ungdomsförbund.

I årets upplaga ökade antalet inskickade bidrag med 69 procent till 44 stycken. Vinnande ur striden går Bloomy som tillsammans med Friskis & Svettis Riks har tagit fram en egen vinjett. Den kommer att visas i hela landet under hösten och ge ett värde motsvarande 1,5 miljoner kronor.
– Vi är väldigt glada över vinsten då det ger oss en bra möjlighet att få ut vårt budskap till hela Sverige. Friskis & Svettis brinner för att sätta svenskarna i rörelse och nu får vi chans att göra det till och med innan de ska sitta stilla och titta på bio, säger Janna Schibbye, kommunikationschef Friskis&Svettis Riks i ett pressmeddelande.

Det vinnande bidraget kallas "Salongsträning" där vi får se en person häva sig upp och ner med hjälp av biofåtöljens armstöd samtidigt som hen räknar ner från tio till ett.

På andra plats i årets tävling kom McDonald´s och DDB med bidraget "Nugget lover" och på tredje plats kom Läkare utan gränser och Ruth med bidraget "Kan du rädda liv på 10 sekunder?".
– Vi är jätteglada över responsen tävlingen fått och att så många byråer och företag gått all in och tänkt ut smarta, roliga, relevanta och kreativa tävlingsbidrag som visar hur man kan integrera ett varumärke med den välkända nedräkningen som ju är upptakten till hela filmupplevelsen, säger Katja Serrander, projektledare SF Media.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

Friskis & SvettisSF Media

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.