Medieval
#DelaenCoke – i stället för att betala
Publicerad: 24 juni 2014, 11:08
Nu kommer taxin där pengar inte har något värde. I stället får kunden betala genom att dela en Coke på Instagram eller Facebook.
MH
Magnus Helander
Det är Coca-Cola och mediebyrån IUM som satsar på ett okonventionellt medieval i sommar: En taxi som inte tar emot pengar som betalning – i stället betalar man med en bild och hashtaggen #DelaenCoke på Instagram eller Facebook.
”Resenärer kan vinka in den Coca-Cola profilerade taxin som kommer från London Cab och åka vart de vill i Stockholms innerstad utan att betala ett öre. Istället ombeds de av chauffören att luta sig tillbaka, njuta av en kall Coke på färden och dela ögonblicket i sociala medier. Taxin är en del av flera moment i kampanjen för Coca-Cola där konsumenterna uppmanas att Dela en Coke på olika sätt och inspirera andra att göra detsamma i sociala medier”, skriver Coca-Cola och IUM i ett pressmeddelande.
Teaserfilmen kan du se HÄR.
Arbetsgrupp:
Eric Nilsson Coca-Cola
Carl Asp IUM
Patric Carlsson IUM
Marika Kjellman IUM