Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

DI går som tåget

Publicerad: 7 April 2014, 09:34

DI-tåget.

Titta, Dagens Industri är på rätt spår. Affärstidningen går som på räls och har hittat ett draglok.


Ämnen i artikeln:

Dagens Industri

Dagens industri ”folierar” ett av SJ 2000-tågens förardel på sträckan Stockholm-Göteborg under de kommande två månaderna.

Medievalet är ett led i tidningens nya varumärkeskampanj, i samarbete med reklambyrån Ruth.

Samtidigt bjuder tidningen samtliga SJs snabbtågsresenärer på gratis läsning av Dagens industri på SJ:s digitala ombordportal, via dator eller mobil, under en vecka.

– Det är ett spännande test. Det känns rätt att vi börjar med ett företag som vi redan har som partner. Både SJ och DI jobbar i en värld där tiden är avgörande och vi är med människor i deras affärsliv, varje dag, på väg till möten eller på väg i karriären, säger Thomas Silbersky, marknads- och försäljningsdirektör på SJ, i ett pressmeddelande.

SJ ska tillsammans med företaget Getonboard utvärdera aktiviteten – därefter tas beslut om hur man ska jobba med folierade tåg framöver.

Förbättrad teknik med 4G-nät ska säkerställa att uppkopplingen mot DI:s sajt kommer att fungera bra, enligt SJ.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Dagens Industri

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.