Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Digitalisering? – Mio gör katalog i rekordupplaga

Publicerad: 18 augusti 2015, 12:08

Mio tror stenhårt på katalogen i höst

Möbelkedjan Mio satsar hårt på ett beprövat kort. I höst distribuerar företaget 1,7 miljoner kataloger.


Digitaliseringen ökar inom möbelbranschen. Det hindrar inte Mio från att ha en stark tilltro till katalogen som medieval. Rekordupplagan på 1,7 miljoner exemplar innebär en ökning med över 50 procent sedan förra hösten.

Den nya höstkatalogen landar hos kunder samt i de 66 Mio-butikerna nu i veckan.

– Att se till att Mio-katalogen kommer fler kunder till del är en självklar strategi. Mio-sortimentet är starkt och vårt mål är att behålla försprånget och ta nya marknadsandelar under hösten, säger Mios vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.