Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Dior tar med sina kunder backstage

Publicerad: 22 Maj 2015, 07:22

Diors vr-headset.

Modevarumärket Dior har tagit fram ett eget virtual reality-headset där kunder kan hänga med backstage på modevisningen. Byrån bakom är DigitasLBi.


Ämnen i artikeln:

Digitas LbiVirtual reality

Deras headset kallas "Dior eyes" och togs fram på bara tre månaders tid med hjälp av 3D-skrivare. Det kommer nu att finnas i utvalda butiker där kunder får möjlighet att uppleva känslan bakom kulissen på den senaste modevisningen Ready-to-wear.

I ett pressmeddelande berättar de att de har använt sig av avancerad teknik som gör deras virtual reality-upplevelse till en av de nästa på marknaden. Bland annat har skärmen en så pass hög upplösning att bilden i princip inte är pixelerad, och ljudet är "holofoniskt" eftersom det är inspelat live i 360 grader.

Byrån som ligger bakom projektet är DigitasLBi.
– Genom att dra nytta av vår erfarenhet av att bygga några av de vackraste och mest uppslukande VR-upplevelserna i världen skapade vi en skräddarsydd mjukvarulösning inom VR för "Dior Eyes". Möjligheten att virtuellt teleportera potentiella kunder till Diors värld är banbrytande, kommenterar Peder Sandqvist, creative technologist på DigitasLBi Sverige.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Digitas LbiVirtual reality

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.