Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Djävulsannonsen – en reklamkupp

Publicerad: 19 Maj 2015, 13:09

Bild på annonsen i SvD.

En lite annorlunda dopannons pryder i dag Svenska Dagbladets familjesida. Flera "dolda" budskap pekar på att det är djävulens barn. I själva verket är det en kampanj för skräckfilmsfestivalen Elmsta 3000 Horror Fest.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiGustav EgerstedtSvDBjörn HygstedtElmsta 3000 horror fest

Aftonbladet uppmärksammar idag den något annorlunda annonsen i Svenska Dagbladet. Bland annat heter barnet "Lucy" (istället för Lucifer), har djävulstalet 666 i håret och mejladressen lyder "rehtom.snatas", eller "Satans mother" om man läser baklänges.  

På Svenska Dagbladet förvånas man över "kuppen" och skyller på bristande rutiner. De tycker inte heller att tilltaget roar.  
– Nja, jag har svårt att se det. Det är lite fyndigt men inte så roligt, tycker jag, säger informationschefen Björn Hygstedt till Aftonbladet.

Men reklamkännare ser troligtvis att det rör sig om en annons för den lilla skräckfilmsfestivalen Elmsta 3000 Horror Fest. De har genom åren gjort sig kända för nytänkande och prisbelönta kampanjer som tagit fasta på festivalens olika teman.

Resumé har utan framgång sökt Gustav Egerstedt, cd på byrån Saatchi & Saatchi, som jobbar med Elmsta 3000 Horror Fest.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.