Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 25 januari 2016, 10:47
Den lokala hamburgerkedjan i New Jersey Schweid & Sons har tagit hjälp av byrån Night Agency för att få genomslag. Filmen där personer intervjuas är en pastisch på Always film "Unstoppable" en del i kampanjen #MakeBurgersGreatAgain.
På senare år använder alltfler varumärken emotionella värden som uppmanar oss att bli bättre människor. Men ibland vill folk bara ha en hamburgare. I en parodi signerad Night Agency har den lokala hamburgerkedjan Schweid & Sons tagit uppgångspunkt i Always kampanj "Unstoppable" – en uppföljare till succén "Like a Girl".
I Always film får intervjupersonerna frågor om vilket tryck samhället ställer på dem. I parodin får handlingen en oväntad vändning när frågorna börjar handla om kött och hur människor behandlar personerna när de lägger korv eller majonnäs på hamburgarna.
Precis som i "Unstoppable" får intervjupersonerna skriva sina meddelanden om hur de känner sig till belackarna på stora lådor och sedan slår hål på dem. Filmen är en del av företagets kampanj #MakeBurgersGreatAgain, en liten blinkning till Donald Trump.
Night Agency hävdar att idén till filmen var att visa "absurditeten av överdrivna löften och överdrivna känslor" i ett försök att bjuda på ett ärligt budskap om en "gammaldags kolesterol-höjare".
– I slutändan är vårt budskap enkelt: fångas inte upp av propaganda, ta en hamburgare. Vi hoppas att Always gillar parodin, säger Evan Slater executive creative director på Night Agency.