Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 10 april 2015, 12:46
Bild ur filmen
Obemannade luftfarkoster i samband med säljstart av nya Samsungmodeller ska göra att kunderna hittar till 3:s butiker.
Ämnen i artikeln:
SamsungMobiltillverkaren Samsung släpper i dag två nya flaggskeppsmobiler – Samsung Galaxy S6 och S6 Edge. För att marknadsföra dem och för att locka folk till 3:s butiker kommer därför drönare att cirkulera i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Den flygande metoden är ett helt nytt sätt att marknadsföra en produkt, som 3 blir första svenska företag att använda. De förarlösa småplanen kommer att sväva runt i luften under dagen och morgondagen. Förhoppningen är att nyfikna kunder ska ta sig till butikerna.
Både filmen och drönarkonceptet är skapat av kommunikationsbyrån Crowd.
Se kampanjfilmen här:
Linnéa Kihlström
Ämnen i artikeln:
Samsung