Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

E.ON och Rapaport klimatutbildar svenska folket i ny webbserie

Publicerad: 4 Juni 2019, 11:40

I E.ON:s webbserie möter skådespelerskan Alexandra Rapaport några av Sveriges och världens främsta klimat- och hållbarhetsexperter som ger sin syn på klimatomställningen.


Ämnen i artikeln:

ReklamE.ON

Webbserien är en del av E.ONs nya storsatsning på att utbilda den svenska befolkningen om klimatomställningen där prognoser visar att Sverige kommer att öka med ungefär 30 procent till år 2030.

Med webbserien vill E.ON utbilda den svenska befolkningen kring några av de viktigaste delarna i klimatomställningen genom en webbserie. Under fyra avsnitt träffar Alexandra Rapaport ledande svenska och internationella experter som Christiana Figueres för att titta närmare på viktiga områden för klimatomställningen, som tech, innovation och cirkulär ekonomi.

För att bidra till att nå målen i Parisavtalet och Sveriges klimatmål har E.ON satt upp målet om en omställning till 100 procent förnybar eller återvunnen energi senast år 2025. Det högt uppsatta målet har nu utökats med att verksamhetens klimatpåverkan ska minskas med minst 50 procent. För att lyckas med det krävs både stora satsningar och nya innovativa idéer.

Byrå: Sanders Agency – Manus och Regi : Samir Chahimi
PR Byrå: Assefa Communication

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamE.ON

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.