Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Erotikljudappen vill väcka kvinnlig lust med vågad printannons – nobbades av flera medier

Publicerad: 9 november 2021, 10:53

AVA Stories har under året lanserat en erotikljudapp som riktar sig mot kvinnor med bland annat Silvana Imam som investerare. Nu inleds ett samarbete med Nord DDB med en helsidesannons där rubriken ”Go fuck yourself” fick flera dagstidningar att tacka nej.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBDagspressAnnonsering

Annonsen är en del av en större kampanj på samma tema och budskap som kommer att inkludera flera aktiveringar under de kommande månaderna. Kampanjen syftar till att uppmuntra kvinnor till att utforska sig själva genom ett lekfullt budskap.  

– Majoriteten av all erotik i dag är skapad utifrån ett manligt perspektiv. Därför vill vi på AVA Stories normalisera och lyfta kvinnlig lust och bryta normer om vad kvinnor gillar. Porr och erotik för kvinnor behöver inte alltid kläs i söta och mjuka termer. AVA erbjuder ett alternativ som i stället uppmuntrar kvinnor att utforska sina egna fantasier utan stigma och begränsningar, säger Avas medgrundare Rosanna Thun

Som en första del i kampanjen ville AVA Stories få in budskapet de största dagstidningarna och flera livstilsmagasin, men de dagstidningar som kontaktades avböjde alla publicering med förklaringen att detta var ett budskap som kvinnor inte skulle föredra eller ta till sig av. Mediehusen ville se en mjukare tonalitet i annonserna. Annonsen publiceras i stället i novemberupplagan av inredningsmagasinet Rum Hemma.

Ava Stories säger att de har upplevt samma utmaning när de velat få sina kampanjer publicerade i andra medier.

– Anledningen till att vi ville få in budskapet i den traditionella dagspressen var ju i syfte att skapa reaktion. Vi tycker att annonsen vänder på en formulering som är negativt laddat till dess bokstavliga betydelse på ett roligt och friskt sätt. De kommande delarna i kampanjen ”Go fuck yourself” kommer att utföras på andra sätt än i traditionella kanaler, vilket också passar AVA som varumärke, säger bolagets andra grundare Linnea Taube.

Susanne Johansson, pr-chef på Nord DDB vill inte berätta vilka medier som valde att tacka nej till annonsen.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.