Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Etons installation på NK som blir global kampanj

Publicerad: 4 April 2016, 09:29

I dag hade skjortmärket Eton premiär för en stor installation på NK i Stockholm. "Stilkarusellen" ska senare bli en global digital kampanj.


Ämnen i artikeln:

Tillsammans SthlmJohan FalkNKMediaMonks

På måndagen avtäcktes installationen i NK:s ljusgård som ska marknadsföra Etons skjortor. Här möts en klassisk enarmad bandit och ny teknologi för att ge besökarna en upplevelse av varumärkets produkter. Dessutom har de chansen att vinna skjortor och accessoarer.
– För oss är Style Carousel ett lekfullt sätt att visa upp bredden i Etons produktportfölj, vilket är en av varumärkets absoluta styrkor. Eton har en stolt tradition av att ständigt utveckla skjort- och accessoarkategorin, kommenterar Johan Falk, kundansvarig för Eton på Tillsammans Sthlm som ligger bakom kampanjen.

Den fysiska installationen är byggd med en interkativ touchpad som sänder signaler till tre separata stegmotorer som styr rotationen. Men den 25 april kommer karusellen att tas ut i en digital upplevelse för människor över hela världen.
– Att vara innovativa i butik och digital marknadsföring är en nödvändighet för oss som behöver skapa global uppmärksamhet både gentemot återförsäljare och konsumenter, menar Johan Falk.

Se en film om projektet nedan.

Arbetsgrupp:
Kreativt ansvarig: Kjell Doktorow
Art Director: Roland Nylin
Copywriter: Astrid Holm
Kreatör: Pelle Kimvall
Digital strateg: Kristian Mirsch
Produktionsledare: Leo Holte
Kundansvarig: Johan Falk
Digital produktion: MediaMonks
Konstruktion: WE DO
Producent: Stenberg/Collskog

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.