Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Expressen i ny deal med CNN

Publicerad: 18 Februari 2016, 10:42

Bild ur Expressens sändning.

Expressen blir exklusiv partner i Sverige till CNN:s valbevakning, och som enda svenska media får co-branda med varumärket CNN.


Ämnen i artikeln:

Bella LevyExpressenCNN

Expressen är sedan tidigare partner med CNN. Men nu meddelar tidningen att de utökar samarbetet.
– Samarbetet med CNN har fungerat mycket bra, och vi har faktiskt överraskats lite av tv-jättens intresse för Sverige och att CNN har velat visa Expressen TV-bilder i sin nyhetskanal. Det är förstås inspirerande, men viktigare för våra egna tittare är förstås att vi får ännu mer exklusivt CNN-innehåll och kan fortsätta att vara den svenska tv-aktör som har den mest omfattande rapporteringen om valet i USA, säger tv-chefen Bella Levy i ett pressmeddelande.

Expressen TV får genom avtalet tillgång till "unikt CNN-material i form av text och grafik". Dessutom kommer de att erbjuda tittarna rörligt material från USA på daglig basis. CNN:s profiler kommer framöver att regelbundet figurera i Expressens sändningar.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

Bella LevyExpressenCNN

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.