Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

F&B Inhouse folierar tågvagn för Turistrådet Västsverige

Publicerad: 18 April 2018, 07:21

Genom att grafiskt ta över en MTR Express-tågvagn, på sträckan mellan Göteborg och Stockholm, vill Turistrådet Västsverige och Forsman & Bodenfors Inhouse locka barnfamiljer från storstaden till attraktionerna i Skaraborg.


Ämnen i artikeln:

MTR ExpressTurist

Skara Sommarland, Arena Skövde Äventyrsbad, Läckö Slott, Karlsborgs Fästning och Göta kanal – fem västsvenska attraktioner som Turistrådet Sverige vill öka besöksflödet till.

Sedan fem år tillbaka har några av Skaraborgs största besöksmål samlats under namnet Västgötaturen. I år väljer de att för första gången använda sig av reklam via MTR Express. Utöver den folieradetågvagnen kommer kampanjen också synas på tågets insida genom bordsbrickor och broschyrer. Ett nytt huvudmanér för kampanjen har tagits fram av Forsman & Bodenfors Inhouse.

– Min förhoppning är att människor som ser vagnen ska bli nyfikna och dra på smilbanden. Det vore fantastiskt om vi kan sprida leenden hela vägen mellan Göteborg och Stockholm, och sen tillbaka igen säger Sanna Rosén, art director på Forsman & Bodenfors Inhouse i en kommentar.

Turistrådet Västsverige hoppas att kampanjen, som pågår under drygt två månader från mitten av april, kan locka ännu fler barnfamiljer från Sveriges två största städer och få dem att få upp ögonen för Skaraborg som familjeresmål. Förutom MTR-insatsen innefattar kampanjen också kommunikation i sociala kanaler, Adwords-annonsering och nyhetsbrev.

– Många planerar sin familjesemester under den här perioden, och då tror vi att det kan vara en bra idé att med tågens hjälp visa vad Skaraborg har att erbjuda för barnfamiljerna, säger Jennie Renström, kampanjansvarig för den svenska marknaden, Turistrådet Västsverige i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

MTR ExpressTurist

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.