Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Facebook storsatsar på leadannonser

Publicerad: 8 oktober 2015, 10:41

Land Rover har testat Facebooks nya leadannonser.

Foto: Facebook

Efter månader av tester gör nu Facebook lead ads tillgängliga för samtliga annonsörer globalt.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Satsningen på lead ads sker via mobilanvändarna och ska göra det enklare för företagen att hitta potentiella kunder.

När Facebookanvändarna klickar på en lead ad, öppnas ett formulär med personens kontaktinformation automatiskt ifyllt, såsom namn och e-mail, skriver Facebook på sin businessblogg.

Den nya funktionen ska vara särskilt användarbar för de företag som marknadsför sig via email. Bilföretaget Land Rover är en av de som testat den nya funktionen.

– Lead-annonser tar bort besväret med att fylla i blanketter på en mobil enhet, vilket gör det enklare än någonsin för människor och företag att ansluta. Annonsörer som har testat lead-annonser har sett fantastiska prestanda, inklusive betydande minskning i kostnad per lead för sina kampanjer. Vi är glada att göra annonserna tillgängliga globalt och införa nya funktioner som CRM integration, säger Paresh Rajwat , produktchef på Facebook, i en pressrelease.

Den sociala media-plattformen Linkedin satsar också på lead ads och lanserar nu en produkt kallad Social Selling Index som ska bygga en relation med kunderna, skriver Adweek.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.