Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Fackförbundet kör native på Politism

Publicerad: 11 Maj 2015, 11:52

Skärmdump.

Vänstersajten Politism, som ägs av Schibsted, Kommunal och LO, satsar på native advertising. Först ut att testa det nya formatet är ägaren Kommunal.


Ämnen i artikeln:

KommunalPolitism

Politism lanserar nu en helt egen native-redaktion med hjälp av byrån Great Beyond. Först ut är Kommunal som gör en satsning inför S-kongressen i slutet av maj. De kommer att synas genom en blogg som drivs av Alicia Dickner, nativeredaktör och före detta vårdbidräde, samt i nyhetsfeeden.

– Vi är nog först i Sverige med det här erbjudandet till en annonsör. Politism blir en kvalitetssäkrare, som hjälper annonsören att hålla en hög nivå på nativeinnehållet. Utan att påverka syftet med publiceringen vill vi ändå säkerställa att annonsinnehållet är bra nog för våra skärpta och kräsna läsare. Det tror jag är unikt, säger Eric Rosén, chefredaktör Politism, i ett pressmeddelande.

Syftet bakom Kommunals satsning är att sätta press på de socialdemokratiska politikerna.

– Vi måste alltid kriga för att våra frågor ska upp på dagordningen och med en nativeredaktion, som leds av ett tidigare vårdbiträde, får vi en medlemsnära opinionsbildning som når ut till grupper och arenor vi tidigare har haft svårt att nå, kommenterar Cecilia Eklund, opinionsbildningsansvarig Kommunal.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

KommunalPolitism

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.