Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Falcon lanserar kampanjen ”Fågölskådning från fönstret”

Publicerad: 22 April 2020, 12:40

I samband med lanseringen av alkoholfria Falcon 0,0 % ger ölmärket ut en guide på hur man fågelskådar från fönstret tillsammans med fågelskådaren Stina Andersson.


Ämnen i artikeln:

FalconBCW

Falcon tar utgångspunkt i den hemmasittande tillvaro som coronaviruset har inneburit för många svenskar. I en ny vårkampanj från BCW Stockholm tar ölmärket dessutom rygg på det växande intresset för fågelskådning som finns i Sverige (det beräknas finnas 10 000 fågelsskådare ute i landet.

Med de nuvarande restriktionerna kring resande och folksamlingar blir det omöjligt för att ta sig till de populära platser där det finns många fåglar. Nu ger Falcon fågelskådare och oinvigda som har långtråkigt i hemkarantänen möjligheten att utöva sin hobby från fönstret i kampanjen ”Fågölskådning från fönstret”. 

 

 



Förutom profilreklam i form av en kikare har byrån och Falcon även tagit fram följande tips till nybörjarskådare:

1. Börja med att lära dig några få fåglar så blir det enklare att komma igång.

2.       Använd en kikare, gärna med hyfsat bra optik. 

3.       Ta fram mobilen och fotografera de fåglar du ser.

4.       Gå med i en fågelgrupp på Facebook. Då kan du ställa frågor, se andras fågelbilder, få mängder av tips och kunskap och samtidigt vara lite social på distans.

5.       Ha tålamod och känn att det är okej att vara en nybörjare. Att bli bra på fåglar tar tid och det viktigaste är ändå att det är roligt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

FalconBCW

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.