Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 29 April 2014, 08:46
Färgbolaget Cuprinol vill uppmuntra svenskarna att ”sätta färg på sommaren” i en inspirationskampanj. För ändamålet används inredningsbloggare och Pinterest. Göteborgsbyrån Change ligger bakom kampanjen.
– Det här är en av Changes första kampanjer för Cuprinol. Vi är mycket glada för samarbetet och tycker det är roligt att vi vågar testa en ny plattform som är ett perfekt verktyg för att inspirera våra kunder, säger Katrine Jensen, Nordic Brand Manager Pinotex/Cuprinol/Hammerite i en kommentar.
Kampanjens upplägg går ut på att inredningsbloggare i både Sverige och Danmark lägger upp material på Cuprinols Pinterest-sida för att ge inspiration till hur man kan ”sätta färg på sommaren”.
Change har även skapat ett färgverktyg för Cuprinols hemsida för att man enkelt ska kunna testa olika kulörer på alltifrån fönster och dörrar till fasader, uteplatser och utemöbler.
– Vi vet att pinners är aktiva och engagerade och hoppas att de kommer att gilla att vi sätter färg även på deras Pinterest-flöde, säger Ida Nilsson, PR Director på Change i en kommentar.
Här är Cuprinols Pinterests-sida.
Här är det nya färgverktyget.
Karl-Johan Byttner