Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Färgjätte i Pinterest-kampanj

Publicerad: 29 April 2014, 08:46

Färgbolaget Cuprinol vill uppmuntra svenskarna att ”sätta färg på sommaren” i en inspirationskampanj. För ändamålet används inredningsbloggare och Pinterest. Göteborgsbyrån Change ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

PinterestChange

– Det här är en av Changes första kampanjer för Cuprinol. Vi är mycket  glada för samarbetet och tycker det är roligt att vi vågar testa en ny  plattform som är ett perfekt verktyg för att inspirera våra kunder,  säger Katrine Jensen, Nordic Brand Manager Pinotex/Cuprinol/Hammerite i  en kommentar.

Kampanjens upplägg går ut på att inredningsbloggare i  både Sverige och Danmark lägger upp material på Cuprinols Pinterest-sida  för att ge inspiration till hur man kan ”sätta färg på sommaren”.

Change har även skapat ett färgverktyg  för Cuprinols hemsida för att man enkelt ska kunna testa olika kulörer  på alltifrån fönster och dörrar till fasader, uteplatser och utemöbler.

–  Vi vet att pinners är aktiva och engagerade och hoppas att de kommer  att gilla att vi sätter färg även på deras Pinterest-flöde, säger Ida  Nilsson, PR Director på Change i en kommentar.

Här är Cuprinols Pinterests-sida.
Här är det nya färgverktyget.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

PinterestChange

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.