Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Filmsatsning som ska locka turisterna till Thailand

Publicerad: 3 juni 2014, 09:35

Foto: Kampanjbild

Thailändska Turistbyråns nya webbfilmserie ska visa en annan sida av Thailand än de soldränkta stränderna. Bakom satsningen står pr-byrån Andréasson Public Relations.


Ämnen i artikeln:

Andréasson PR

Det första avsnittet har premiär idag och handlar om Golf i  Thailand. Avsnittet sänds på turistbyråns svenska Youtube-kanal, "Upptäck Thailand".

Episoden ska visa en annan sida av Thailand som resemål.  

– Resenärer idag söker information på egen hand på internet och då är det självklart för oss att fortsätta utvecklas där. Samtidigt ställs allt högre krav på vad som kommuniceras. Konceptet med korta, underhållande, informationsfilmer tyckte vi kändes spännande och vi hoppas att det tas emot väl av tittarna,  säger Mrs. Nalinee Pananon, direktör för den Thailändska Turistbyrån i Stockholm i ett pressmeddelande.

I kommande avsnitt kommer mer eller mindre kända delar av Thailand som sklidras, exempelvis grön turism och hälsoresor. Ambitionen är att filmerna även ska användas i de andra nordiska länderna på sikt.   Bakom produktionen står Thailändska Turistbyråns svenska PR-byrå, Andréasson  PR.

– Inom 5 år kommer 70 procent av innehållet på internet utgöras av rörligt material och det är såklart viktigt för oss att kunna erbjuda våra kunder ett nytt sätt att kommunicera med kunder och journalister. En video kan fungera som ett komplement till ett pressmeddelande men också ta formen som en reklam. Att Thailändska Turistbyrån väljer satsa på det här formatet känns helt rätt. Man har inte många sekunder på sig att fånga tittarnas intresse på nätet och det gäller därför att vara annorlunda, säger Petter Andréasson, vd på Andréasson PR i samma pressmeddelande.

Jonathan Svensson och Anton Modin på Andréasson PR har producerat filmerna för  Thailändska Turistbyrån.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Andréasson PR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.